Σε κομβικό σημείο εμπορίου έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί η Ελλάδα χάρη στη στρατηγική τοποθεσία της, αλλά χρειάζεται να επιταχύνει τα σχέδια ανάπτυξής της, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης της εταιρείας υπηρεσιών για την ακίνητη περιουσία Colliers International.
Σύμφωνα με τη μελέτη Βιομηχανίας και Logistics white paper της Colliers International, η δυναμική της Ανατολικής Ευρώπης και η αυξημένη οικονομική κλίμακα της Ασίας πρόκειται να κινητοποιήσουν νέες γραμμές εφοδιασμού και απαιτήσεις υποδομών κατά την επόμενη δεκαετία.
Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τον ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης.
Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης επιτρέπει στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας να έχουν συμπληρωματική σημασία.
Μολονότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της προκειμένου να ενισχύσει τη παρουσία της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου.
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών.
Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά, εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Επιπροσθέτως, η Cosco και ο ΟΛΠ παρουσιάζουν σημαντικά επιτεύγματα όσον αφορά την απόδοση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά.
Εξάλλου, αναμένεται η διασύνδεση της νέας πύλης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτα ΙΙΙ) μέσω σιδηροδρομικού συρμού με το έργο του Θριασίου.
Αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (ενίσχυση της δραστηριότητας στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων) και νέα έργα κατασκευών θα λάβουν χώρα τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια για τις προβλήτες Ι & ΙΙΙ και αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Σύμφωνα με τη μελέτη Βιομηχανίας και Logistics white paper της Colliers International, η δυναμική της Ανατολικής Ευρώπης και η αυξημένη οικονομική κλίμακα της Ασίας πρόκειται να κινητοποιήσουν νέες γραμμές εφοδιασμού και απαιτήσεις υποδομών κατά την επόμενη δεκαετία.
Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τον ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης.
Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης επιτρέπει στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας να έχουν συμπληρωματική σημασία.
Μολονότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της προκειμένου να ενισχύσει τη παρουσία της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου.
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών.
Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά, εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Επιπροσθέτως, η Cosco και ο ΟΛΠ παρουσιάζουν σημαντικά επιτεύγματα όσον αφορά την απόδοση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά.
Εξάλλου, αναμένεται η διασύνδεση της νέας πύλης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτα ΙΙΙ) μέσω σιδηροδρομικού συρμού με το έργο του Θριασίου.
Αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (ενίσχυση της δραστηριότητας στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων) και νέα έργα κατασκευών θα λάβουν χώρα τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια για τις προβλήτες Ι & ΙΙΙ και αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου