Τρία στελέχη των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών οργανισμών της Γερμανίας, που διαχειρίζονται τα 2/3 όσων συμπατριωτών τους επισκέπτονται τη χώρα μας, μιλούν για το πώς γεννήθηκε η ιδέα της φιλελληνικής διαφημιστικής εκστρατείας εκφράζοντας ταυτόχρονα την αλληλεγγύη τους
«>
Οι μπροσούρες των ταξιδιωτικών κολοσσών TUI, Neckermann Reisen και της Thomas Cook που «μυρίζουν» Ελλάδα.
Η ψήφος εμπιστοσύνης που έδωσαν στην Ελλάδα οι έξι μεγαλύτεροι tour operators της Γερμανίας προκάλεσε αίσθημα αισιοδοξίας για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής περιόδου, καθώς οι πρώτες ενδείξεις της χρονιάς ήταν μάλλον δυσοίωνες.
Οι Γερμανοί τουρίστες αποτελούν το 13% των επισκεπτών που δέχεται η χώρα μας κάθε χρόνο, και το πρώτο τρίμηνο του 2012 είχε καταγραφεί μια μείωση κρατήσεων της τάξης του 30%, γεγονός που συνεπάγεται και σημαντικές απώλειες στα έσοδα του τουριστικού κλάδου, τη στιγμή που ο τουρισμός είναι ίσως το μοναδικό «βαρύ» χαρτί που έχει στη διάθεσή της αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα.
Αντιλαμβανόμενοι ότι η αρνητική αυτή τάση οφείλεται στο κακό κλίμα που επικρατεί μεταξύ των δύο χωρών, λόγω των πολιτικών προστριβών, αλλά και στις εικόνες που μετέδιδε η γερμανική τηλεόραση από τις απεργίες και τα επεισόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα ταξιδιωτικά γραφεία TUI, Neckermann Reisen, TUI-fly, Thomas Cook, ITS και Jahn Reisen αποφάσισαν να συνεργαστούν για να αντιστρέψουν τη διάθεση των τουριστών.
«>
«Για τους πραγματικούς φίλους μετράει μόνο η εμπιστοσύνη». Η φράση
αυτή, γραμμένη με λευκά γράμματα σε γαλάζιο φόντο είναι στα ελληνικά και
ακολουθεί η μετάφραση στα γερμανικά. Η καμπάνια αυτή προς το παρόν
«τρέχει» σε έντυπα που απευθύνονται σε τουριστικούς πράκτορες
Τα έξι αυτά γραφεία, που ανήκουν ουσιαστικά στους τρεις κολοσσούς της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας, είναι εκείνα που διαχειρίζονται τις διακοπές του 2/3 των Γερμανών που επισκέπτονται την Ελλάδα.
Μετά τη συνάντηση των πρακτόρων με Ελληνες ξενοδόχους και τουριστικούς παράγοντες στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο, όπου συζητήθηκε έντονα το πρόβλημα που έχει προκύψει, «γεννήθηκε» η ιδέα μιας διαφημιστικής εκστρατείας με τίτλο «για τους πραγματικούς φίλους μετράει μόνο η εμπιστοσύνη».
Η φράση αυτή, δε, που είναι γραμμένη με λευκά γράμματα σε γαλάζιο φόντο, είναι στα ελληνικά και ακολουθεί η γερμανική της μετάφραση. «Είναι σημαντικό για μας να επιδείξουμε αλληλεγγύη στους Ελληνες, να ξέρουν ότι τα μεγάλα γερμανικά ταξιδιωτικά πρακτορεία εξακολουθούν να πιστεύουν στην Ελλάδα και ότι και αυτές τις δύσκολες ημέρες στεκόμαστε δίπλα τους», εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» η Κάτριν Σπίχαλα, εκπρόσωπος Τύπου του πρακτορείου TUI και TUI-fly, ενώ ο Ρόμπιν Τσίμερμαν, επικεφαλής του γραφείου Τύπου της TUI συμπληρώνει: «Η γερμανική τουριστική βιομηχανία συμπαραστέκεται στους συνεργάτες της σε εύκολους και δύσκολους καιρούς».
Ελκυστικός προορισμός
Οπως εξηγεί επίσης η, κυπριακής καταγωγής, Ιζαμπέλα Παρτασίδη, υπεύθυνη επικοινωνίας των Thomas Cook και Neckermann Reisen, «θέλαμε να δείξουμε αλληλεγγύη στην Ελλάδα και το αποφασίσαμε από κοινού». Οι θεωρητικά ανταγωνιστικές τουριστικές επιχειρήσεις συμφώνησαν να συνεργαστούν επειδή, όπως εξηγούν, διαπίστωσαν ότι υπήρχε ο κοινός στόχος να αλλάξει όσο το δυνατόν ταχύτερα η κατάσταση εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου.
«Φυσικά είναι και προς το δικό μας συμφέρον να πηγαίνουν οι πελάτες μας στην Ελλάδα», εξηγεί ο κύριος Τσίμερμαν. «Ολα τα γερμανικά τουριστικά γραφεία επιθυμούν η Ελλάδα να παραμείνει για τους πελάτες τους ένας προορισμός ελκυστικός, ανοιχτός και φιλικός σε όλους».
Η καμπάνια, η οποία ξεκίνησε να «τρέχει» την Τετάρτη -δημοσιεύεται προς το παρόν σε έντυπα που απευθύνονται σε τουριστικούς πράκτορες-, είχε ήδη θετική ανταπόκριση, κυρίως από Ελληνες, οι οποίοι σχολίαζαν θετικά την πρωτοβουλία, αλλά και από Γερμανούς. «Στη σελίδα μας στο facebook έγραψαν και αρκετοί Γερμανοί με συμπάθεια για την κίνηση αυτή», τονίζει η κυρία Παρτασίδη.
«Δεν φοβούνται όλοι οι Γερμανοί ότι θα έρθουν στην Ελλάδα και θα προπηλακιστούν και ήθελαν να δημοσιοποιηθεί αυτό. Ελεγαν ότι ορθώς στέλνουμε αυτό το μήνυμα και ότι η ομορφιά της χώρας θα πρέπει να τοποθετηθεί πάνω από τις εικόνες των γερμανικών σημαιών που καίγονταν στην Αθήνα».
«Λατρεύω τη Σαντορίνη»
Λόγω του επαγγέλματός τους, η συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτικών πρακτόρων έχει επισκεφτεί τη χώρα μας τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και ιδιωτικά.
Ολοι τους έχουν μείνει ενθουσιασμένοι από το φυσικό κάλλος της Σαντορίνης αλλά και τη φιλοξενία των Ελλήνων. Συγκαταλέγεται, δε, στους αγαπημένους τους προορισμούς και τη συστήνουν ανεπιφύλακτα. «Είμαι Κύπρια και ίσως γι' αυτό έρχομαι συχνά στην Ελλάδα» εξηγεί η κυρία Παρτασίδη.
«Είναι η αγαπημένη μου χώρα για διακοπές και έχω μια ιδιαίτερη συμπάθεια στη Σαντορίνη. Το ίδιο ισχύει και για πολλούς συναδέλφους μου, οπότε στην καμπάνια μπορώ να πω ότι έπαιξε ρόλο και το προσωπικό μεράκι του καθενός για την Ελλάδα», λέει και συμπληρώνει ότι μετά την πρωτοβουλία αυτή των ταξιδιωτικών πρακτορείων, νιώθει ότι έχει ακόμη περισσότερους φίλους στην Ελλάδα, καθώς αρκετοί Ελληνες ξενοδόχοι μιλούν μαζί της και την ευχαριστούν.
Η καμπάνια
Στοχεύουμε στον Γερμανό αλλά δείχνουμε και την αλληλεγγύη μας στους Ελληνες
Τα λευκά γράμματα στο γαλανό φόντο, τα χρώματα της Ελλάδας και το μήνυμα «για τους πραγματικούς φίλους μετράει μόνο η εμπιστοσύνη» γραμμένο στα ελληνικά έχει δύο αποδέκτες, όπως μας εξήγησαν οι Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες. Καταρχάς τους Γερμανούς τουρίστες και κατά δεύτερον τους Ελληνες, στους οποίους θέλουν να αποδείξουν ότι δεν τους εγκαταλείπουν αυτή τη δύσκολη στιγμή.
Το συνοδευτικό κείμενο, δε, αναφέρει ότι: «Η Ελλάδα είναι και παραμένει ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς διακοπών για τους Γερμανούς. Μας έχει πείσει για την ομορφιά και τη δυνατότητα καλών επιδόσεών της. Ο,τι και να συμβεί, εμείς στεκόμαστε στο πλευρό των Ελλήνων και θα εξακολουθήσουμε να προωθούμε τη χώρα τους ως ελκυστικό και ανοιχτό σε όλους προορισμό. Αυτό το υποσχόμαστε».
Πάντως, φαίνεται ότι οι πρωτοβουλίες των γερμανικών ταξιδιωτικών πρακτορείων, για να προσφέρουν μια τονωτική «ένεση» στον τουρισμό της χώρας μας, δεν τελειώνουν εκεί.
Ολα τα μεγάλα τουριστικά γραφεία έχουν κάνει και δικές τους ξεχωριστές διαφημιστικές καμπάνιες και καταλόγους για την Ελλάδα, με συμφέρουσες οικονομικά προτάσεις και ειδυλλιακές φωτογραφίες που προσκαλούν τον τουρίστα να ζήσει μια αξέχαστη εμπειρία στη χώρα μας.
Αποστολή σε Ρόδο και Κω
Οπως λέει η κυρία Σπίχαλα, «τον Μάιο έχουμε τη μεγαλύτερη εκδήλωση της TUI για τους συνεργάτες μας. Θα στείλουμε χιλιάδες συνεργάτες μας στη Ρόδο και την Κω για να περάσουν μερικές μέρες εκεί και θα έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν με τους ντόπιους. Θα βεβαιωθούν, επίσης, ότι δεν θα δεχτούν φραστικές επιθέσεις μόνο και μόνο επειδή είναι Γερμανοί, όπως πιστεύουν ορισμένοι στη χώρα μας.
Οι πελάτες μας που πήγαν την περασμένη χρονιά στην Ελλάδα δεν βίωσαν κάτι τέτοιο. Λόγω της πολιτικής διαμάχης προέκυψαν στερεότυπα και προκαταλήψεις και εμείς θέλουμε να συμβάλουμε στο να παραμεριστούν».
Τέλος στην ερώτηση που θέσαμε και στους τρεις συνομιλητές μας για το εάν εκτιμούν ότι θα επιτύχουν τον στόχο τους πριν από την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου, η απάντηση ήταν ομόφωνα «ναι».
Πτώση κρατήσεων
«Καμπανάκι» από τους Βρετανούς
Η ανησυχία των Βρετανών τουριστικών πρακτόρων για τη μείωση των κρατήσεων προς τους ελληνικούς προορισμούς, αποτυπώθηκε εύγλωττα μέσα από μια ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού και το αρμόδιο μέλος της τρόικας, μέσω της οποίας ζητούν άμεση εκστρατεία διαφήμισης.
Καλούν την ελληνική κυβέρνηση να παρακάμψει τη γραφειοκρατία και να επενδύσει σε διαφημιστική καμπάνια που θα τονίζει ότι η χώρα είναι ασφαλής, όπως επίσης και την πρόσληψη εταιρείας δημοσίων σχέσεων για τον σκοπό αυτό.
Οπως λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Σον Τρέντον, υπεύθυνος Επικοινωνίας του Συνδέσμου Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ΑΒΤΑ): «Χρησιμοποιήσαμε αρκετά δυνατή διατύπωση στην επιστολή μας, για να είμαστε βέβαιοι ότι οι ελληνικές Αρχές αντιλαμβάνονται πλήρως και σε όλο τους το εύρος τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν στον τουριστικό τομέα οι ειδήσεις για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Η βρετανική τουριστική βιομηχανία κάνει ό,τι μπορεί για να προωθήσει την Ελλάδα, αλλά είναι απαραίτητο να στηριχθεί και από τις ελληνικές Αρχές, που οφείλουν να δράσουν άμεσα», καταλήγει.
ΜΑΡΙΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ
madam@pegasus.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου