Την έλευση τριών ιδιαίτερα κρίσιμων μηνών που θα καθορίσουν το μέλλον της χώρας μας στις επόμενες δεκαετίες του ιστορικού της βίου, προαναγγέλλει ο πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του.
Σε αντίθεση με τον εθιμοτυπικό χαρακτήρα ανάλογων αναφορών στο παρελθόν, το φετινό πρωθυπουργικό μήνυμα, συμπυκνώνει με ξεκάθαρη και, πολιτικώς, τολμηρή γλώσσα την κρισιμότητα («Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα καθορίσουν την πορεία της Ελλάδας τις επόμενες δεκαετίες») και την αγωνία («Ποτέ τόσοι Έλληνες δεν αισθάνθηκαν τόση αβεβαιότητα και αγωνία για την προσωπική και οικογενειακή τους προοπτική») των ημερών που επέρχονται.
Στο μήνυμά του ο πρωθυπουργός οριοθετεί τους στόχους των ερχόμενων μηνών στο εξής τρίπολο:
Παραμονή στον πυρήνα της Ευρώπης Διασφάλιση της δημοκρατίας Παραμονή στην ενιαία νομισματική περιοχή
«Αγωνιζόμαστε για να παραμείνει η πατρίδα μας στον πυρήνα της Ευρώπης, για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα, ευημερία και δημοκρατία που κατακτήσαμε τα τελευταία 30 χρόνια (…) Είμαστε υπερήφανος λαός. Θα υπερασπιστούμε τη θέση μας στην Ευρώπη. Το ευρώ είναι το νόμισμά μας. Η Ευρώπη των ανεπτυγμένων χωρών είναι το κοινό μας σπίτι».
Περιγράφοντας δε το τι διακυβεύεται, δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει τον όρο 'άτακτη χρεοκοπία': «Μια πολύ δύσκολη χρονιά έρχεται. Πρέπει να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα την προσπάθεια. Για να μην πάνε οι ως τώρα θυσίες χαμένες. Για να μην μεταβληθεί η κρίση σε μια άτακτη, καταστροφική χρεοκοπία. Για να παραμείνουμε στο ευρώ».
Ενώ χρησιμοποιώντας εμφατικά, δύο φορές, τη λέξη «κράτος» ο κ. Παπαδήμος προσδιορίζει την προτεραιότητα των αλλαγών που πρέπει να προωθηθούν.
Όμως, «μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν», υπογραμμίζει ο πρωθυπουργός που καταλήγει προειδοποιώντας ότι οι «στείροι ανταγωνισμοί δεν βοηθούν στην απελευθέρωση από τα δεσμά της κρίσης:
Ολόκληρο το μήνυμα του πρωθυπουργού έχει ως εξής:
Ελληνίδες, Έλληνες, Μια πολύ δύσκολη χρονιά φεύγει. Μια χρονιά που σημαδεύτηκε από τα αναγκαία αλλά επώδυνα μέτρα που ελήφθησαν για την εξυγίανση ενός υπερχρεωμένου κράτους και την ανόρθωση της οικονομίας.
Οι προσπάθειες που έγιναν, οι θυσίες του ελληνικού λαού και η αλληλεγγύη των εταίρων μας είχαν ως αποτέλεσμα να αποφύγουμε την οικονομική καταστροφή και να κάνουμε σημαντικά βήματα εξόδου από την κρίση.
Όμως η κοινωνία μας δοκιμάστηκε και δοκιμάζεται σκληρά. Τα εισοδήματα μειώθηκαν και η ανεργία αυξήθηκε.
Ποτέ τόσοι Έλληνες δεν αισθάνθηκαν τόση αβεβαιότητα και αγωνία για την προσωπική και οικογενειακή τους προοπτική. Χιλιάδες οικογένειες, ιδιαίτερα τούτες τις μέρες, υφίστανται τις συνέπειες της κρίσης.
Πρέπει να σταθούμε δίπλα τους, όπως αρμόζει σε μια κοινωνία ανθρωπιάς και αλληλεγγύης. Κανένας μόνος του.
Είμαστε ένας λαός, ένα έθνος, σε κοινή δοκιμασία.
Μια πολύ δύσκολη χρονιά έρχεται.
Πρέπει να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα την προσπάθεια.
Για να μην πάνε οι ως τώρα θυσίες χαμένες. Για να μην μεταβληθεί η κρίση σε μια άτακτη, καταστροφική χρεοκοπία. Για να παραμείνουμε στο ευρώ. Για να επανέλθουμε σε τροχιά ανάπτυξης και να μειώσουμε την ανεργία.
Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι.
Οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα καθορίσουν την πορεία της Ελλάδας τις επόμενες δεκαετίες.
Οφείλουμε να εργαστούμε συστηματικά.
Με σχέδιο, συλλογική προσπάθεια, σαφείς στόχους, επιμονή στην υλοποίησή τους, με την ευθύνη και συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων, μπορούμε να μετατρέψουμε το 2012 σε χρονιά ελπίδας.
Κι άλλοτε περπατήσαμε τον σκληρό ανήφορο της προσπάθειας και της θυσίας.
Οι παλιότερες γενιές έζησαν πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις, αλλά δεν εγκατέλειψαν την προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο.
Σήμερα αγωνιζόμαστε για να παραμείνει η πατρίδα μας στον πυρήνα της Ευρώπης, για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα, ευημερία και δημοκρατία που κατακτήσαμε τα τελευταία 30 χρόνια.
Όμως για να μην χάσουμε όσα κατακτήσαμε πρέπει να αλλάξουμε όλα όσα κάναμε λάθος.
Να εξυγιάνουμε το κράτος, να χτίσουμε την οικονομία μας σε στέρεες βάσεις, να την κάνουμε ξανά ανταγωνιστική.
Είμαστε υπερήφανος λαός. Θα υπερασπιστούμε τη θέση μας στην Ευρώπη. Το ευρώ είναι το νόμισμά μας.
Η Ευρώπη των ανεπτυγμένων χωρών είναι το κοινό μας σπίτι. Δεν ζούμε σε συνήθεις καιρούς. Ζούμε τη χειρότερη διεθνή και εγχώρια κρίση της μεταπολεμικής περιόδου.
Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση. Όμως, μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν.
Το 2012 μπορούμε να τα καταφέρουμε, εφόσον κάνουμε τα θαρραλέα βήματα που απαιτούνται, εφόσον δουλέψουμε μαζί, εφόσον ξεπεράσουμε στείρους ανταγωνισμούς, εφόσον πιστέψουμε ξανά στις δυνάμεις μας.
Ενωμένοι θα βγούμε από την κρίση.
Υπερήφανοι θα κοιτάξουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση.
Και ο κόσμος θα κοιτάξει ξανά την Ελλάδα με εμπιστοσύνη.
Καλή χρονιά, με υγεία, αγάπη και δύναμη».


0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου