«Κάθε πέρυσι και καλύτερα». Η λαϊκή ρήση ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση της χριστουγεννιάτικης αγοράς στην Ελλάδα και στα χρήματα που σκοπεύουν να ξοδέψουν οι καταναλωτές την εορταστική περίοδο...
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte οι καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.
Την ίδια στιγμή, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 513 ευρώ, ποσό το οποίο είναι κατά μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.
Τα νοικοκυριά στην Ελλάδα σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα 168 ευρώ σε φαγητό, τα 154 ευρώ σε δώρα και τα 80 ευρώ σε κοινωνικές δραστηριότητες. Όσον αφορά αφορά στον καταμερισμό των δώρων, ένα 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογενείας (26% στα παιδιά τους, 18% για τον/την σύντροφό τους και 16% για τον εαυτό τους), ενώ 36% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα προς άλλους ενήλικες (21%) και άλλα παιδιά (15%). Ένα 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.
Τα δώρα των Χριστουγέννων
Ιδιαίτερι ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας για τα δώρα που θα επιλέξουν οι Έλληνες τα φετινά Χριστούγγνενα.
Πάνω από τους μισούς (56%), δήλωσαν ότι θα προσφέρουν βιβλία και ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (42%) και τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%). Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη.
Όσον αφορά στον χρόνο που θα κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ελάχιστοι Έλληνες καταναλωτές κάνουν τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων τους πριν από τον Δεκέμβριο (7%).
Η αγοραστική κίνηση φαίνεται ότι ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου, με το 86% των Ελλήνων καταναλωτών να κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσα στον μήνα.
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες, ιδέες ή καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω διαδικτύου. Πέραν των ψηφιακών προϊόντων όπως είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η υψηλή τεχνολογία, η μουσική και οι ταινίες, τα οποία θα αγοραστούν κυρίως μέσω διαδικτύου (τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη), τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων, καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές μέρες.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν οι λιανέμποροι να παρείχαν χαμηλότερες τιμές. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η τιμή είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που εξετάζουν οι καταναλωτές ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τόσες οικονομικές δυσκολίες.
Πηγή : imerisia.gr
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte οι καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.
Την ίδια στιγμή, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 513 ευρώ, ποσό το οποίο είναι κατά μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.
Τα νοικοκυριά στην Ελλάδα σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα 168 ευρώ σε φαγητό, τα 154 ευρώ σε δώρα και τα 80 ευρώ σε κοινωνικές δραστηριότητες. Όσον αφορά αφορά στον καταμερισμό των δώρων, ένα 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογενείας (26% στα παιδιά τους, 18% για τον/την σύντροφό τους και 16% για τον εαυτό τους), ενώ 36% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα προς άλλους ενήλικες (21%) και άλλα παιδιά (15%). Ένα 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.
Τα δώρα των Χριστουγέννων
Ιδιαίτερι ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας για τα δώρα που θα επιλέξουν οι Έλληνες τα φετινά Χριστούγγνενα.
Πάνω από τους μισούς (56%), δήλωσαν ότι θα προσφέρουν βιβλία και ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (42%) και τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%). Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη.
Όσον αφορά στον χρόνο που θα κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ελάχιστοι Έλληνες καταναλωτές κάνουν τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων τους πριν από τον Δεκέμβριο (7%).
Η αγοραστική κίνηση φαίνεται ότι ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου, με το 86% των Ελλήνων καταναλωτών να κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσα στον μήνα.
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες, ιδέες ή καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω διαδικτύου. Πέραν των ψηφιακών προϊόντων όπως είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η υψηλή τεχνολογία, η μουσική και οι ταινίες, τα οποία θα αγοραστούν κυρίως μέσω διαδικτύου (τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη), τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων, καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές μέρες.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν οι λιανέμποροι να παρείχαν χαμηλότερες τιμές. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η τιμή είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που εξετάζουν οι καταναλωτές ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τόσες οικονομικές δυσκολίες.
Πηγή : imerisia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου