Με μικρές παρεκκλίσεις από τον υπάρχοντα προγραμματισμό θα συνεχιστούν ...
οι ιδιωτικοποιήσεις.
Με δυο λόγια οι αλλαγές συνοψίζονται στο εξής δόγμα: Ότι έγινε καλώς έγινε, προσοχή στο μοντέλο για ευαίσθητες ΔΕΚΟ όπως είναι ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ. Θα προχωρήσει η αξιοποίηση των περιουσίας του Δημοσίου με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις και τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Κατά τα λοιπά, το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται καθώς ενοποιείται «με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας».
Προφανώς πίσω από την παραπάνω διατύπωση βρίσκεται η ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με την ETΑΔ, δηλαδή αυξάνονται τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιήσει το ελληνικό δημόσιο.
Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Οι σημαντικότερες περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται πλέον σε διάφορα στάδια (Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση ΠΔ, σύνταξη σύμβασης κλπ) είναι το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η περιοχή Αφάντου Ρόδου.
Η επιφύλαξη που διατυπώνεται και ανοίγει ένα παράθυρο να αλλάξει αποσπασματικά η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων, είναι η δέσμευση της κυβέρνησης να διαφυλάξει «την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις / τομείς με βάση και τους εθνικούς στόχους πολιτικής και την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας.» Υπό το πρίσμα της παραπάνω διατύπωσης είναι πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές στο σχεδιασμό ιδιωτικοποίησης όσον αφορά τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ.
Αλλαγές στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων «με στόχο την βελτίωση των όρων ώστε να βελτιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη του δημοσίου» μπορούν να γίνουν σε όσες ιδιωτικοποιήσεις δεν έχουν προκηρυχθεί. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται το Ελ. Βενιζέλος, τα ΕΛΠΕ, η μαρίνα στο Λαύριο και οι υπόλοιπες μαρίνες, τα διόδια της Εγνατίας Οδού κά Οσον αφορά τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχιστούν αλλά με «μια προσέγγιση μέσω της οποίας οι νέες περιπτώσεις θα εξετάζονται κατά περίπτωση ανάλογα με την αξία τους, με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις, κοινοπραξίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και συμβολαίων που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα κυβερνητικά έσοδα αλλά και τις προοπτικές των ιδιωτικών επενδύσεων», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
οι ιδιωτικοποιήσεις.
Με δυο λόγια οι αλλαγές συνοψίζονται στο εξής δόγμα: Ότι έγινε καλώς έγινε, προσοχή στο μοντέλο για ευαίσθητες ΔΕΚΟ όπως είναι ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ. Θα προχωρήσει η αξιοποίηση των περιουσίας του Δημοσίου με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις και τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Κατά τα λοιπά, το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται καθώς ενοποιείται «με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας».
Προφανώς πίσω από την παραπάνω διατύπωση βρίσκεται η ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με την ETΑΔ, δηλαδή αυξάνονται τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιήσει το ελληνικό δημόσιο.
Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Οι σημαντικότερες περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται πλέον σε διάφορα στάδια (Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση ΠΔ, σύνταξη σύμβασης κλπ) είναι το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η περιοχή Αφάντου Ρόδου.
Η επιφύλαξη που διατυπώνεται και ανοίγει ένα παράθυρο να αλλάξει αποσπασματικά η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων, είναι η δέσμευση της κυβέρνησης να διαφυλάξει «την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις / τομείς με βάση και τους εθνικούς στόχους πολιτικής και την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας.» Υπό το πρίσμα της παραπάνω διατύπωσης είναι πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές στο σχεδιασμό ιδιωτικοποίησης όσον αφορά τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ.
Αλλαγές στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων «με στόχο την βελτίωση των όρων ώστε να βελτιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη του δημοσίου» μπορούν να γίνουν σε όσες ιδιωτικοποιήσεις δεν έχουν προκηρυχθεί. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται το Ελ. Βενιζέλος, τα ΕΛΠΕ, η μαρίνα στο Λαύριο και οι υπόλοιπες μαρίνες, τα διόδια της Εγνατίας Οδού κά Οσον αφορά τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχιστούν αλλά με «μια προσέγγιση μέσω της οποίας οι νέες περιπτώσεις θα εξετάζονται κατά περίπτωση ανάλογα με την αξία τους, με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις, κοινοπραξίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και συμβολαίων που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα κυβερνητικά έσοδα αλλά και τις προοπτικές των ιδιωτικών επενδύσεων», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου