Τη δυνατότητα να αγοράζουν ηλεκτρονικά το εισιτήριο τους απευθείας στο smartphone (ή το tablet), να το ενεργοποιούν μέσω της συσκευής και να κάνουν έτσι πιο εύκολη τη διαδικασία μετακίνησης τους έχουν οι επιβάτες πλέον των Μέσων Μεταφοράς της Αθήνας.
Ετσι, εμπλουτίζονται οι τρόποι πληρωμής ολόκληρου του μεταφορικού της δικτύου με μια καινοτόμο λύση mobile ticketing, σε σχέση με το σύστημα αποκλειστικής χρήσης μετρητών που ίσχυε μέχρι σήμερα. Η εφαρμογή TfA tickets είναι διαθέσιμη στο App Store της Apple και στο Play Store της Google και μπορεί να γίνει download χωρίς χρέωση από οποιονδήποτε χρήστη έξυπνης φορητής συσκευής με λειτουργικό σύστημα iOS και Android. Ετσι, με τη νέα εφαρμογή, οι επιβάτες όπου κι αν βρίσκονται μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήρια τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν τα σημεία πώλησής τους. Το smartphone ή το tablet μετατρέπεται σε εισιτήριο, ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία, για μια μόνο φορά: εγγραφή στο σύστημα (προαιρετικά), καταχώρηση των στοιχείων μιας κάρτας πληρωμών και αγορά των εισιτηρίων. Από τη δεύτερη φορά, το μόνο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση όλων των μελλοντικών συναλλαγών είναι η εισαγωγή του κωδικού επιβεβαίωσης (CVV) της πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας. Μετά την αγορά, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα στους επιβάτες να αποθηκεύσουν τα εισιτήρια που έχουν αγοράσει και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν, είναι η ενεργοποίηση του κατάλληλου εισιτηρίου πριν την επιβίβαση. Δύο λεπτά μετά την ενεργοποίηση, τα εισιτήρια θεωρούνται πλέον επικυρωμένα. Για την ενεργοποίηση, δεν απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των πέντε ημερών. Τα εισιτήρια που διατίθενται από την εφαρμογή έχουν ακριβώς τις ίδιες τιμές με τα εκδοτήρια και τους αυτόματους πωλητές των Συγκοινωνιών Αθηνών. Η τεχνολογία πληρωμών μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα έχει αναπτυχθεί από την Masabi, παγκόσμιο ηγέτη στο mobile ticketing για Μέσα Μεταφοράς και η υπηρεσία διατίθεται με την υποστήριξη και τη συνεργασία της MasterCard. “H νέα αυτή λύση πληρωμών μέσω κινητού δείχνει το όραμα της MasterCard για έναν κόσμο χωρίς μετρητά και επαναβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να παρέχουμε στους καταναλωτές έναν εύκολο, ταχύτερο, πιο βολικό και ασφαλή τρόπο για τις καθημερινές τους εργασίες”, σχολίασε σχετικά ο κ. Αθανάσιος Γεραμάνης, country manager της MasterCard σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Οπως διευκρινίζει ο ΟΑΣΑ: -Οι επιβάτες είναι σε θέση να αγοράσουν περισσότερα από ένα εισιτήρια ως μέρος μιας συναλλαγής. Για την αγορά πολλαπλών εισιτηρίων, επιλέγουν τον αριθμό των εισιτηρίων που επιθυμούν από τον κατάλογο των προϊόντων και στη συνέχεια, ενεργοποιούν τόσα εισιτήρια όσα και τα άτομα που θα επιβιβαστούν στο Μέσο. -Όλα τα άτομα, για τα οποία έχουν εκδοθεί εισιτήρια ως μέρος μιας ενιαίας συναλλαγής της εφαρμογής, θα πρέπει να μετακινηθούν μαζί με τον κάτοχο του κινητού-εισιτηρίου. -Το εισιτήριο ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη και είναι έγκυρα επικυρωμένο 2 λεπτά μετά από την ενεργοποίησή του. Στην περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ θα πρέπει να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πριν την είσοδό στο όχημα. Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των 2 λεπτών καθυστέρησης πριν την επικύρωση, οι επιβάτες θα πρέπει εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν την κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό. Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο θα πρέπει να επικυρώνεται περίπου 2 λεπτά πριν την είσοδο στο σταθμό. -Τα εισιτήρια παραμένουν ενεργά καθ” όλη την ονομαστική διάρκεια τους. Σε περίπτωση ελέγχου, οι επιβάτες επιδεικνύουν το εισιτήριό τους στους ελεγκτές, ανοίγοντας την εφαρμογή TfA tickets και επιλέγοντας το ενεργοποιημένο εισιτήριο από την καρτέλα “Τα εισιτήριά μου”. Οι ελεγκτές μπορεί να βρίσκονται μέσα σε οποιοδήποτε όχημα των Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς και μετά τα μηχανήματα επικύρωσης των χάρτινων εισιτηρίων στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, γι’ αυτό οι επιβάτες θα πρέπει να προγραμματίζουν το χρόνο επικύρωσής τους αναλόγως. -Σε περίπτωση απώλειας κινητού τηλεφώνου ή αγοράς καινούργιου οι επιβάτες μπορούν να μεταφέρουν τα εισιτήριά τους στη νέα συσκευή. Για να γίνει αυτό, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν email οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11185, Δευτέρα-Παρασκευή, 8 το πρωί με 3 το μεσημέρι. Οι επιβάτες παρακαλούνται να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματα, το οποίο μπορεί να βρεθεί μέσα από την εφαρμογή στην καρτέλα [Βοήθεια] > [Πληροφορίες εφαρμογής]. Σημειώνεται ότι η μεταφορά των εισιτηρίων σε μια νέα συσκευή μπορεί να χρειαστεί μέχρι και μία εργάσιμη ημέρα. -Οι αποδείξεις για την αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου διατίθενται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e- mail). -Τα mobile tickets λήγουν στο τέλος της ονομαστικής διάρκειας τους (π.χ. 70 λεπτά για το ενιαίο εισιτήριο και 24 ώρες για το ημερήσιο εισιτήριο) αφού επικυρωθούν, είτε μετά από έξι μήνες εάν δεν επικυρωθούν. Τα εισιτήρια που έχουν λήξει, μετακινούνται αυτόματα στην καρτέλα “Ιστορικό”, στη θέση “Τα εισιτήριά μου”. -Τα εισιτήρια μπορούν να αγοραστούν εκ των προτέρων και δεν χρειάζονται τις υπηρεσίες κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων) για να εμφανιστούν. Ωστόσο, σύνδεση δεδομένων, μέσω δικτύου παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ή WiFi είναι απαραίτητη για την αγορά εισιτηρίων. Η αγορά εισιτηρίου θα πρέπει να έχει γίνει πριν την μετακίνηση με τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Μετά την αγορά του, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ενεργό δίκτυο κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων), είναι δυνατή η επικύρωση και επίδειξη του εισιτηρίου μετά την επιβίβαση στα οχήματα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Η μέτρηση του χρόνου από την ενεργοποίηση στην επικύρωση (2 λεπτά) γίνεται από την εφαρμογή και δεν εξαρτάται από τη σύνδεση δεδομένων. -Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος για να διατηρήσει το κινητό του τηλέφωνο φορτισμένο και σε λειτουργία, αν μετακινείται με εισιτήρια της εφαρμογής TfA tickets. Αν το κινητό τηλέφωνο (ή άλλη συσκευή) δεν λειτουργεί, θα πρέπει να γίνεται χρήση των χάρτινων εισιτηρίων. Σε περίπτωση επιβολής προστίμου λόγω εξαντλημένης μπαταρίας ο επιβάτης παρακαλείται να φέρει (φορτισμένη) την συσκευή και το απόκομμα επιβολής προστίμου στη Διεύθυνση Κομίστρου των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετσόβου 15, Αθήνα).Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου