Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε το concept του Ian McElroy’s, το Kickboxer με τον κινητήρα από Subaru WRX.
Το χούι δεν φεύγει εύκολα απ’ ό,τι φαίνεται και ο Ian χτύπησε ξανά. Σκεφτόταν καιρό να δοκιμάσει κάτι σε έναν τομέα φαινομενικά ασυμβίβαστο. Τη δημιουργία μίας μοτοσυκλέτας με κινητήρα Diesel – κοινώς πετρελαιοκινητήρα. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου του μοντέλου όμως το κενό έδειχνε να γεφυρώνεται πιο εύκολα.
«Η Subaru έχει έναν κινητήρα diesel που είναι μικρότερος σε διαστάσεις από τον βενζινοκίνητο, είναι δυνατός και ανθεκτικός, οπότε γιατί όχι;»
Στρώθηκε στη δουλειά και το αποτέλεσμα το βλέπετε στις φωτογραφίες.
«Η προσαρμογή του κινητήρα στο πλαίσιο ήταν απλούστερη απ’ ό,τι φανταζόμουν, θέλησα όμως να διαφοροποιήσω αυτή την εκδοχή του Kickboxer με νέο κοστούμι και περιφερειακά, άλλο ψαλίδι και διαφορετική διάταξη στο turbo».
Μετά από αυτά, για να ανεβάσει τον πήχη ακόμη περισσότερο, σκέφτηκε: «Με τόσο πληθωρική απόδοση από τον κινητήρα, γιατί να μην δώσω κίνηση και στους δύο τροχούς;»
Νέα σχέδια, νέες εφαρμογές και ξανά πίσω στο σχεδιαστήριο (υπολογιστή). Έφτιαξε μια δεύτερη εκδοχή με κίνηση και στους δύο τροχούς, όπου η μετάδοση γίνεται με αλυσίδες και όχι κάποιο από τα γνωστά υδραυλικά συστήματα.
Η «απλή» έκδοση διαθέτει ένα σχετικά ελαφρύ οπτικά φέρινγκ, ψυγείο κάτω από τη σέλα, intercooler σε κοινή θέα στο εμπρός μέρος της «μοτοσυκλέτας», φωτισμό με LED και υπερτροφοδοσία (turbo) τοποθετημένο κάτω από τον κινητήρα –δεν υπήρχε αλλού χώρος…
Στην έκδοση με κίνηση σε «όλους» τους τροχούς η κίνηση μεταφέρεται με δύο αλυσίδες όπου μεσολαβεί ένα είδος συμπλέκτη και συνεχίζει με το γρανάζι της τελικής (εμπρός μετάδοσης), ένα «ελεύθερο» γρανάζι και τον τελικό άξονα του τροχού με έναν κοινό σύνδεσμο U, για να στρίβει και ο τροχός.
Μηχανολογική ακροβασία που δεν έχει κινηθεί ακόμη στο δρόμο, οπότε τα ερωτηματικά πλανώνται: Ποια θα είναι η συμπεριφορά του συστήματος στο δρόμο; Πώς θα συμπεριφέρεται όταν η μοτοσυκλέτα πάρει κλίση, καθώς τότε η περιστροφή του εμπρός και του πίσω τροχού διαφοροποιούνται διαρκώς;
Κάπου θα πρέπει να υπάρχει ένα είδος διαφορικού, ωστόσο δεν αναφέρεται κάτι σχετικό. Επίσης η περιστροφές τόσων αλυσίδων δημιουργούν έντονο γυροσκοπικό φαινόμενο που προσδίδει μεν ευστάθεια στη μοτοσυκλέτα όμως την κάνει λιγότερο δεκτική στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Ο Ian έχει μια εμμονή στην τελειότητα και στη λεπτομέρεια. Στο πρώτο του Kickboxer έλεγε: «Σχεδίασα το μοντέλο ώστε να είναι ακριβές και λειτουργικό στην παραμικρή του λεπτομέρεια, επαρκώς ρεαλιστικό ώστε να κατασκευάσεις μια πραγματική μοτοσυκλέτα από αυτό. Αν είχα τα χρήματα, θα πήγαινα τα σχέδια CAD στο μηχανουργείο και θα έφτιαχνα τα τμήματα σήμερα».
Υποθέτουμε ότι κάτι ανάλογο θα ισχύει και για αυτές εδώ τις diesel εκδόσεις του Kickboxer. Ενδιαφέρεται κανείς;
Το χούι δεν φεύγει εύκολα απ’ ό,τι φαίνεται και ο Ian χτύπησε ξανά. Σκεφτόταν καιρό να δοκιμάσει κάτι σε έναν τομέα φαινομενικά ασυμβίβαστο. Τη δημιουργία μίας μοτοσυκλέτας με κινητήρα Diesel – κοινώς πετρελαιοκινητήρα. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου του μοντέλου όμως το κενό έδειχνε να γεφυρώνεται πιο εύκολα.
«Η Subaru έχει έναν κινητήρα diesel που είναι μικρότερος σε διαστάσεις από τον βενζινοκίνητο, είναι δυνατός και ανθεκτικός, οπότε γιατί όχι;»
Στρώθηκε στη δουλειά και το αποτέλεσμα το βλέπετε στις φωτογραφίες.
«Η προσαρμογή του κινητήρα στο πλαίσιο ήταν απλούστερη απ’ ό,τι φανταζόμουν, θέλησα όμως να διαφοροποιήσω αυτή την εκδοχή του Kickboxer με νέο κοστούμι και περιφερειακά, άλλο ψαλίδι και διαφορετική διάταξη στο turbo».
Μετά από αυτά, για να ανεβάσει τον πήχη ακόμη περισσότερο, σκέφτηκε: «Με τόσο πληθωρική απόδοση από τον κινητήρα, γιατί να μην δώσω κίνηση και στους δύο τροχούς;»
Νέα σχέδια, νέες εφαρμογές και ξανά πίσω στο σχεδιαστήριο (υπολογιστή). Έφτιαξε μια δεύτερη εκδοχή με κίνηση και στους δύο τροχούς, όπου η μετάδοση γίνεται με αλυσίδες και όχι κάποιο από τα γνωστά υδραυλικά συστήματα.
Η «απλή» έκδοση διαθέτει ένα σχετικά ελαφρύ οπτικά φέρινγκ, ψυγείο κάτω από τη σέλα, intercooler σε κοινή θέα στο εμπρός μέρος της «μοτοσυκλέτας», φωτισμό με LED και υπερτροφοδοσία (turbo) τοποθετημένο κάτω από τον κινητήρα –δεν υπήρχε αλλού χώρος…
Στην έκδοση με κίνηση σε «όλους» τους τροχούς η κίνηση μεταφέρεται με δύο αλυσίδες όπου μεσολαβεί ένα είδος συμπλέκτη και συνεχίζει με το γρανάζι της τελικής (εμπρός μετάδοσης), ένα «ελεύθερο» γρανάζι και τον τελικό άξονα του τροχού με έναν κοινό σύνδεσμο U, για να στρίβει και ο τροχός.
Μηχανολογική ακροβασία που δεν έχει κινηθεί ακόμη στο δρόμο, οπότε τα ερωτηματικά πλανώνται: Ποια θα είναι η συμπεριφορά του συστήματος στο δρόμο; Πώς θα συμπεριφέρεται όταν η μοτοσυκλέτα πάρει κλίση, καθώς τότε η περιστροφή του εμπρός και του πίσω τροχού διαφοροποιούνται διαρκώς;
Κάπου θα πρέπει να υπάρχει ένα είδος διαφορικού, ωστόσο δεν αναφέρεται κάτι σχετικό. Επίσης η περιστροφές τόσων αλυσίδων δημιουργούν έντονο γυροσκοπικό φαινόμενο που προσδίδει μεν ευστάθεια στη μοτοσυκλέτα όμως την κάνει λιγότερο δεκτική στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Ο Ian έχει μια εμμονή στην τελειότητα και στη λεπτομέρεια. Στο πρώτο του Kickboxer έλεγε: «Σχεδίασα το μοντέλο ώστε να είναι ακριβές και λειτουργικό στην παραμικρή του λεπτομέρεια, επαρκώς ρεαλιστικό ώστε να κατασκευάσεις μια πραγματική μοτοσυκλέτα από αυτό. Αν είχα τα χρήματα, θα πήγαινα τα σχέδια CAD στο μηχανουργείο και θα έφτιαχνα τα τμήματα σήμερα».
Υποθέτουμε ότι κάτι ανάλογο θα ισχύει και για αυτές εδώ τις diesel εκδόσεις του Kickboxer. Ενδιαφέρεται κανείς;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου