Στο πλαίσιο της πάγιας επιδίωξής της για...
ρυθμό αύξησης εσόδων μεγαλύτερο του αντίστοιχου του όγκου πωλήσεων, ο όμιλος σκοπεύει τώρα να διοχετεύσει τα κέρδη του σε επενδύσεις στο εξωτερικό, χωρίς να αφήσει ούτε ευρώ στην εγχώρια αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Coca-Cola 3E ανακοίνωσε επέκταση του εργοστασίου παραγωγής μεταλλικού νερού Römerquelle στην περιοχή Edelstal της Αυστρίας και ενοποίηση δύο μονάδων παραγωγής. Για το εγχείρημα αυτό θα δαπανήσει 40 εκατ. ευρώ.
Ανάλογες κινήσεις πραγματοποίησε και το 2010, οπότε είχε επενδύσει συνολικά περί τα 439 εκατ. ευρώ στις 28 χώρες όπου δραστηριοποιείται, πολλά εκ των οποίων κατευθύνθηκαν σε γειτονικά κράτη, όπως η ΠΓΔΜ.
Βέβαια, αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού η εταιρεία έχει στο παρελθόν επανειλημμένα απειλήσει να εγκαταλείψει την Ελλάδα και να μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της είτε στο Λονδίνο, είτε στη γειτονική Σόφια.
Υπό την τρέχουσα ελληνική συγκυρία όμως, η επιλογή της αυτή μπορεί να μην βρει τόσο «δεκτικό» το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, με δεδομένο και ότι υπάρχουν ήδη πολλές ομάδες που οργανώνουν μποϋκοτάζ σε προϊόντα εταιρειών με «ανθελληνική» συμπεριφορά. Και αυτές έχουν ήδη παρατηρήσει, ότι τα barcodes των προϊόντων της Coca-Cola στη χώρα μας δεν ξεκινούν με 520, ήτοι… δεν παράγονται εδώ.
Σημειώνεται άλλωστε ότι πρόσφατη έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε έξι χώρες για 50 επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, κατέδειξε την ελληνική Coca Cola ως την πλέον ακριβή, ακόμα και αν αφαιρεθεί ο ιδιαίτερα υψηλός ελληνικός ΦΠΑ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα, με την συνεχώς μειούμενη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η συσκευασία των 330 ml σε μεταλλικό κουτί πωλείται προς 0,62 ευρώ, έναντι 0,45 ευρώ στη Γερμανία, 0,52 ευρώ στην Ισπανία, 0,60 ευρώ στη Γαλλία και 0,51 ευρώ στη Βουλγαρία.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου