Chevrolet Volt
H µεγαλύτερη έκπληξη του 2011 ήταν για µένα, αλλά και πολλούς άλλους, το ηλεκτροκίνητο Volt – και το alter ego του Opel Ampera. Συνηθισµένος στις ιδιοτροπίες άλλων ηλεκτρικών µοντέλων, οδήγησα ένα πραγµατικό αυτοκίνητο σε οδική συµπεριφορά και επιδόσεις, που δεν ζητάει τίποτε περισσότερο από µια γρήγορη ανάγνωση στις οδηγίες χρήσεως. Αυστηρά τετραθέσιο εξαιτίας της τοποθέτησης των µπαταριών του, ανήκει στην κατηγορία των Extended-Range µοντέλων, καθώς, πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και την αυτονοµία των 40-80 χλµ. µε µηδενικές εκποµπές ρύπων, διαθέτει ένα µοτέρ βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 86 ίππων που λειτουργώντας ως γεννήτρια αυξάνει την αυτονοµία κίνησης στα 500 χλµ. και διαγράφει οποιονδήποτε ενδοιασµό για τη χρηστικότητά του.
Alfa Romeo Giulietta

Παρούσα για δεύτερη χρονιά στο Top 10, η Giulietta παραµένει ένα µικροµεσαίο από το µέλλον ισορροπώντας µε επιτυχία ανάµεσα στην οδηγική ευχαρίστηση και στην άνεση. Πέρα από το «δυνατό χαρτί» της διαφορετικής σχεδίασης, αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι οι turbo βενζινοκινητήρες 1,4 λίτρων απόδοσης 120 και 170 ίππων, η ύπαρξη δύο diesel µοτέρ, ισχύος 105 και 170 ίππων – στα 1,6 και 2,0 λίτρα αντίστοιχα – και η διπλή επιλογή ανάµεσα στο χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και στο αυτόµατο διπλού συµπλέκτη TCT. Το τελευταίο λειτουργεί εξαιρετικά στη χειροκίνητη επιλογή αν επιλέξετε τη λειτουργία d στο σύστηµα dna που παραµετροποιεί την απόδοση του µοτέρ και τις αλλαγές ταχυτήτων.
Volvo V60

Τη θέση του S60 στα αγαπηµένα του 2011 κέρδισε δικαιωµατικά το V60, το πιο προσιτό premium SW µε τον πολυτελή χαρακτήρα και τα κορυφαία συστήµατα ασφάλειας Pedestrian Detection System και City Safety. ∆ικίνητο ή τετρακίνητο µε µοτέρ βενζίνης 150, 180, 240 και 304 ίππων, κινείται συναρπαστικά διαθέτοντας και diesel µοτέρ τεχνολογίας DRIVe, απόδοσης 115 ίππων µε εκποµπές CO2 119 γραµµ./χλµ.
Peugeot 308

Σε µια χρονιά που όλοι κοιτούσαν τουλάχιστον µία κατηγορία χαµηλότερα από εκείνη που πραγµατικά θα ήθελαν, το ανανεωµένο, πεντάθυρο 308 κέρδισε το στοίχηµα µαζί µου, χάρη στη βελτιωµένη ποιότητα κατασκευής του και στους εξαιρετικούς diesel κινητήρες του στα 1,6 λίτρα, µε απόδοση 92 και 112 ίππους. Πέρα από αυτούς η γκάµα των µοτέρ βενζίνης περιλαµβάνει µηχανικά σύνολα 1,4 και 1,6 λίτρων, ισχύος 98, 120, 156 και 200 ίππων.
Mercedes-Benz M-Class

Η νέα M-Class είναι πιο «εύκολη» από ποτέ στον δρόµο, αξιοποιώντας στην άσφαλτο την crossover λογική, µε την καλύτερη διαχείριση του βάρους της και την αποτελεσµατικότητα των κινητήρων της. Me diesel κινητήρες τεχνολογίας BlueTec απόδοσης 204 και 258 ίππων που πληρούν ήδη τις προδιαγραφές Euro 6 και τη βενζινοκίνητη ML 350 των 306 ίππων, η νέα M-Class µε τη µόνιµη τετρακίνηση σε πείθει ότι σήµερα µπορεί να κάνει καλύτερα όλα όσα έκανε παλαιότερα.
BMW Σειρά 1

«Προσπερνώντας» τη Σειρά 6 Coupé και τη νέα M5 – λόγω του περιορισµένου κοινού στο οποίο απευθύνονται – η αλλαγή της Σειράς 1 ήταν για µένα το highlight της BMW, καθώς πρωταγωνιστεί στον συνδυασµό «επιδόσεις – οικονοµία καυσίµου» παρέχοντας παράλληλα περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες και τη βεβαιότητα στον οδηγό της ότι δεν είναι η µικρότερη BMW, αλλά µια µικρογραφία των µεγαλύτερων. Οδηγώντας την θα εκτιµήσετε το πάτηµά της στον δρόµο και την απόδοση των κινητήρων ισχύος 136, 143, 170 και 184 ίππων.
Renault Grand Scenic

Η προφανής επιλογή µου στην κατηγορία των πολυχρηστικών (MPV) ταυτίζεται µε την επιτυχηµένη συνταγή της Renault. H απόφαση ανάµεσα στο πενταθέσιο Scenic και στο επταθέσιο Grand Scenic είναι προσωπική υπόθεση, αλλά το δεύτερο έχει µεγαλύτερους χώρους και αυξηµένες µεταφορικές δυνατότητες, χάρη στην επταθέσια διάταξη των καθισµάτων του. Με 130 ίππους στα 1,4 λίτρα συνδυάζει το χαµηλό κόστος χρήσης µε αξιοπιστία, ενώ πάνω από αυτόν υπάρχουν το δίλιτρο µοτέρ βενζίνης των 2,0 λίτρων µε κιβώτιο CVT και το diesel 1.5 dCi των 110 ίππων.
Porsche Panamera S Hybrid

Οδηγώντας τη µόνο εκτός Ελλάδας, την είδα ως µια εναλλακτική πρόταση για όσους δεν µπορούσαν να αποκτήσουν την diesel εκδοχή της. Σήµερα θυµάµαι µε νοσταλγία τον τρόπο διαχείρισης του υβριδικού συστήµατος και την απόδοση των 380 ίππων σε ένα «πράσινο» αυτοκίνητο µε συβαριτική λογική που σου χαρίζει µια εξαιρετικά άνετη εµπειρία µετακίνησης. Κρατήστε στο µυαλό σας το αυτόµατο Tiptronic S κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, τον V8 τρίλιτρο βενζινοκινητήρα και το ηλεκτρικό µοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 580 Nm ροπής. Η πολυτέλεια και η ικανότητά της να στρίβει ευχάριστα σε απαιτητικές διαδροµές συνδυάζονται µε επιδόσεις-όνειρο (έξι δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλµ./ώρα), ενώ η απόκτησή της αποτελεί δήλωση του ιδιοκτήτη της: Αν και µπορούσε να αποκτήσει τα πάντα, εκείνος επέλεξε αυτή την Porsche.
Abarth 500C

Σίγουρα δεν είναι το πρακτικότερο cabrio που µπορείτε να αποκτήσετε, αλλά είναι δίχως αµφιβολία το πιο ιδιαίτερο καλύπτοντας παράλληλα τον ρόλο του αυτοκινήτου πόλης. Αρχικά µπορούσες να το αποκτήσεις µόνο µε αυτόµατο κιβώτιο, αλλά από τον προηγούµενο µήνα κυκλοφορεί στην Ελλάδα και µε χειροκίνητο πέντε ταχυτήτων, το οποίο και προτιµούµε. Με turbo κινητήρα 1.4 T-Jet που αποδίδει 135 ίππους και 206 Nm ροπής δεν τίθεται θέµα επιδόσεων – επιτάχυνση από στάση σε 8,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 205 χλµ./ώρα. Με 155 γραµµ. εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα τα τέλη κυκλοφορίας δεν υπερβαίνουν τα 265 ευρώ, τιµή διόλου παράλογη για ένα µοντέλο µε τις καταβολές και τις δυνατότητες του Abarth 500C.
Range Rover Sport

Το 2011 θα µείνει στην ιστορία της Range Rover για την εµφάνιση του µικρότερου SUV της µε το όνοµα Evoque, αλλά τίποτε δεν θα ήταν σηµαντικό για τη φίρµα αν δεν υπήρχε το σηµείο αναφοράς της – το Range Rover. Στην έκδοση Sport διευρύνει τον ρόλο του ηγέτη στην κατηγορία του πέρα από την ικανότητά του να σκαρφαλώνει σε όλα τα εδάφη. Εκτός από την κατανάλωση και την παράλογη αντιµετώπιση του κυβισµού του από τη νοµοθεσία, το πεντάλιτρο RR ισχύος 375 ή 510 ίππων έχει τα πάντα, ενώ στην έκδοση µε τον τρίλιτρο V6 diesel των 245 ίππων τα δυναµικά χαρακτηριστικά του συνδυάζονται µε το momentum της εποχής: την οικονοµία καυσίµου και τις χαµηλότερες εκποµπές ρύπων. v
H µεγαλύτερη έκπληξη του 2011 ήταν για µένα, αλλά και πολλούς άλλους, το ηλεκτροκίνητο Volt – και το alter ego του Opel Ampera. Συνηθισµένος στις ιδιοτροπίες άλλων ηλεκτρικών µοντέλων, οδήγησα ένα πραγµατικό αυτοκίνητο σε οδική συµπεριφορά και επιδόσεις, που δεν ζητάει τίποτε περισσότερο από µια γρήγορη ανάγνωση στις οδηγίες χρήσεως. Αυστηρά τετραθέσιο εξαιτίας της τοποθέτησης των µπαταριών του, ανήκει στην κατηγορία των Extended-Range µοντέλων, καθώς, πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και την αυτονοµία των 40-80 χλµ. µε µηδενικές εκποµπές ρύπων, διαθέτει ένα µοτέρ βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 86 ίππων που λειτουργώντας ως γεννήτρια αυξάνει την αυτονοµία κίνησης στα 500 χλµ. και διαγράφει οποιονδήποτε ενδοιασµό για τη χρηστικότητά του.
Alfa Romeo Giulietta
Παρούσα για δεύτερη χρονιά στο Top 10, η Giulietta παραµένει ένα µικροµεσαίο από το µέλλον ισορροπώντας µε επιτυχία ανάµεσα στην οδηγική ευχαρίστηση και στην άνεση. Πέρα από το «δυνατό χαρτί» της διαφορετικής σχεδίασης, αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι οι turbo βενζινοκινητήρες 1,4 λίτρων απόδοσης 120 και 170 ίππων, η ύπαρξη δύο diesel µοτέρ, ισχύος 105 και 170 ίππων – στα 1,6 και 2,0 λίτρα αντίστοιχα – και η διπλή επιλογή ανάµεσα στο χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και στο αυτόµατο διπλού συµπλέκτη TCT. Το τελευταίο λειτουργεί εξαιρετικά στη χειροκίνητη επιλογή αν επιλέξετε τη λειτουργία d στο σύστηµα dna που παραµετροποιεί την απόδοση του µοτέρ και τις αλλαγές ταχυτήτων.
Volvo V60
Τη θέση του S60 στα αγαπηµένα του 2011 κέρδισε δικαιωµατικά το V60, το πιο προσιτό premium SW µε τον πολυτελή χαρακτήρα και τα κορυφαία συστήµατα ασφάλειας Pedestrian Detection System και City Safety. ∆ικίνητο ή τετρακίνητο µε µοτέρ βενζίνης 150, 180, 240 και 304 ίππων, κινείται συναρπαστικά διαθέτοντας και diesel µοτέρ τεχνολογίας DRIVe, απόδοσης 115 ίππων µε εκποµπές CO2 119 γραµµ./χλµ.
Peugeot 308
Σε µια χρονιά που όλοι κοιτούσαν τουλάχιστον µία κατηγορία χαµηλότερα από εκείνη που πραγµατικά θα ήθελαν, το ανανεωµένο, πεντάθυρο 308 κέρδισε το στοίχηµα µαζί µου, χάρη στη βελτιωµένη ποιότητα κατασκευής του και στους εξαιρετικούς diesel κινητήρες του στα 1,6 λίτρα, µε απόδοση 92 και 112 ίππους. Πέρα από αυτούς η γκάµα των µοτέρ βενζίνης περιλαµβάνει µηχανικά σύνολα 1,4 και 1,6 λίτρων, ισχύος 98, 120, 156 και 200 ίππων.
Mercedes-Benz M-Class
Η νέα M-Class είναι πιο «εύκολη» από ποτέ στον δρόµο, αξιοποιώντας στην άσφαλτο την crossover λογική, µε την καλύτερη διαχείριση του βάρους της και την αποτελεσµατικότητα των κινητήρων της. Me diesel κινητήρες τεχνολογίας BlueTec απόδοσης 204 και 258 ίππων που πληρούν ήδη τις προδιαγραφές Euro 6 και τη βενζινοκίνητη ML 350 των 306 ίππων, η νέα M-Class µε τη µόνιµη τετρακίνηση σε πείθει ότι σήµερα µπορεί να κάνει καλύτερα όλα όσα έκανε παλαιότερα.
BMW Σειρά 1
«Προσπερνώντας» τη Σειρά 6 Coupé και τη νέα M5 – λόγω του περιορισµένου κοινού στο οποίο απευθύνονται – η αλλαγή της Σειράς 1 ήταν για µένα το highlight της BMW, καθώς πρωταγωνιστεί στον συνδυασµό «επιδόσεις – οικονοµία καυσίµου» παρέχοντας παράλληλα περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες και τη βεβαιότητα στον οδηγό της ότι δεν είναι η µικρότερη BMW, αλλά µια µικρογραφία των µεγαλύτερων. Οδηγώντας την θα εκτιµήσετε το πάτηµά της στον δρόµο και την απόδοση των κινητήρων ισχύος 136, 143, 170 και 184 ίππων.
Renault Grand Scenic
Η προφανής επιλογή µου στην κατηγορία των πολυχρηστικών (MPV) ταυτίζεται µε την επιτυχηµένη συνταγή της Renault. H απόφαση ανάµεσα στο πενταθέσιο Scenic και στο επταθέσιο Grand Scenic είναι προσωπική υπόθεση, αλλά το δεύτερο έχει µεγαλύτερους χώρους και αυξηµένες µεταφορικές δυνατότητες, χάρη στην επταθέσια διάταξη των καθισµάτων του. Με 130 ίππους στα 1,4 λίτρα συνδυάζει το χαµηλό κόστος χρήσης µε αξιοπιστία, ενώ πάνω από αυτόν υπάρχουν το δίλιτρο µοτέρ βενζίνης των 2,0 λίτρων µε κιβώτιο CVT και το diesel 1.5 dCi των 110 ίππων.
Porsche Panamera S Hybrid
Οδηγώντας τη µόνο εκτός Ελλάδας, την είδα ως µια εναλλακτική πρόταση για όσους δεν µπορούσαν να αποκτήσουν την diesel εκδοχή της. Σήµερα θυµάµαι µε νοσταλγία τον τρόπο διαχείρισης του υβριδικού συστήµατος και την απόδοση των 380 ίππων σε ένα «πράσινο» αυτοκίνητο µε συβαριτική λογική που σου χαρίζει µια εξαιρετικά άνετη εµπειρία µετακίνησης. Κρατήστε στο µυαλό σας το αυτόµατο Tiptronic S κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, τον V8 τρίλιτρο βενζινοκινητήρα και το ηλεκτρικό µοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 580 Nm ροπής. Η πολυτέλεια και η ικανότητά της να στρίβει ευχάριστα σε απαιτητικές διαδροµές συνδυάζονται µε επιδόσεις-όνειρο (έξι δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλµ./ώρα), ενώ η απόκτησή της αποτελεί δήλωση του ιδιοκτήτη της: Αν και µπορούσε να αποκτήσει τα πάντα, εκείνος επέλεξε αυτή την Porsche.
Abarth 500C
Σίγουρα δεν είναι το πρακτικότερο cabrio που µπορείτε να αποκτήσετε, αλλά είναι δίχως αµφιβολία το πιο ιδιαίτερο καλύπτοντας παράλληλα τον ρόλο του αυτοκινήτου πόλης. Αρχικά µπορούσες να το αποκτήσεις µόνο µε αυτόµατο κιβώτιο, αλλά από τον προηγούµενο µήνα κυκλοφορεί στην Ελλάδα και µε χειροκίνητο πέντε ταχυτήτων, το οποίο και προτιµούµε. Με turbo κινητήρα 1.4 T-Jet που αποδίδει 135 ίππους και 206 Nm ροπής δεν τίθεται θέµα επιδόσεων – επιτάχυνση από στάση σε 8,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 205 χλµ./ώρα. Με 155 γραµµ. εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα τα τέλη κυκλοφορίας δεν υπερβαίνουν τα 265 ευρώ, τιµή διόλου παράλογη για ένα µοντέλο µε τις καταβολές και τις δυνατότητες του Abarth 500C.
Range Rover Sport
Το 2011 θα µείνει στην ιστορία της Range Rover για την εµφάνιση του µικρότερου SUV της µε το όνοµα Evoque, αλλά τίποτε δεν θα ήταν σηµαντικό για τη φίρµα αν δεν υπήρχε το σηµείο αναφοράς της – το Range Rover. Στην έκδοση Sport διευρύνει τον ρόλο του ηγέτη στην κατηγορία του πέρα από την ικανότητά του να σκαρφαλώνει σε όλα τα εδάφη. Εκτός από την κατανάλωση και την παράλογη αντιµετώπιση του κυβισµού του από τη νοµοθεσία, το πεντάλιτρο RR ισχύος 375 ή 510 ίππων έχει τα πάντα, ενώ στην έκδοση µε τον τρίλιτρο V6 diesel των 245 ίππων τα δυναµικά χαρακτηριστικά του συνδυάζονται µε το momentum της εποχής: την οικονοµία καυσίµου και τις χαµηλότερες εκποµπές ρύπων. v


0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου