Recommended Post Slide Out For Blogger

Ελα και εσύ στην παρέα του Ola-e-tipota!Κάνε like εδώ

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

0 AIDS: 30 χρόνια με την φονική αρρώστια

AIDS: 30 χρόνια με την φονική αρρώστια

Φετος, το 2011 η επιδημία του AIDS κλείνει 30 χρόνια ζωής. Πρόκειται για μια από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία καθώς μεταδίδεται κυρίως μέσω της σεξουαλικής επαφής. Μέχρι στιγμής, έχει αφαιρέσει τη ζωή 25.000.000 ανθρώπων ανά τον κόσμο,ενώ άλλα 33.000.000 παραμένουν φορείς του ιού.

Παρά την παγκόσμια προσπάθεια ελέγχου η επιδημία του HIV/AIDS συνεχίζει να παραμένει ανεξέλεγκτη στις περισσότερες χώρες του κόσμου και ιδιαίτερα στην Υποσαχάρεια Αφρική. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, κάθε λεπτό της ημέρας ένα παιδί κάτω των 15 ετών μολύνεται από AIDS. Την ημέρα, ο ιός «σκοτώνει» 1.400 παιδιά, ενώ τον χρόνο ο αριθμός αυτός ανέρχεται στο μισό εκατομμύριο.

Στην χώρα μας σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, ο κίνδυνος μοιάζει αμελητέος ωστόσο δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός αφού η λοίμωξη παρουσιάζει αυξητική πορεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Κέντρο Επιδημιολογικής Παρατήρησης του Υπουργείου Υγείας, κατέγραψε σημαντική αύξηση των νέων φορέων του AIDS καθώς στους πρώτους δέκα μήνες του 2009 έγιναν 462 νέες διαγνώσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία αφορά άνδρες (83,3%) που μολύνθηκαν είτε μέσω ετεροφυλοφιλικής είτε μέσω ομοφυλοφιλικής επαφής. Οι ηλικίες στις οποίες καταγράφονται τα περισσότερα κρούσματαείναι μεταξύ 25-44 ετών ενώ οι νέες διαγνώσεις αφορούν άνδρες 30-34 ετών και γυναίκες 25-29 ετών.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι-Μουν, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το AIDS, δήλωσε ότι μπορεί ο ιός μέσα σε τρείς δεκαετίες να έχει προξενήσει ανείπωτη δυστυχία και θάνατο, ωστόσο πλέον: «Λιγότεροι άνθρωποι μολύνονται με τον ιό HIV. Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αποκτήσει πρόσβαση στη θεραπεία του HIV. Περισσότερες γυναίκες μπορούν πλέον να μη μολύνουν τα μωρά τους με τον ιό HIV. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί για τους φορείς του HIV έχουν αρθεί σε πολλές χώρες, καθώς ο στιγματισμός, αν και αργά, υποχωρεί μπροστά στη συμπόνια και την αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην αντιμετώπιση των φορέων και ασθενών με AIDS, χάρη στα νεότερα αντιϊκά φάρμακα. Αυτό, όμως, λένε οι ειδικοί, δεν θα πρέπει να αποτελεί άλλοθι για όσους πιστεύουν λανθασμένα ότι η νόσος νικήθηκε. Το AIDS αφορά όλους, επισημαίνουν, για αυτό και θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας τις προφυλάξεις ανεξάρτητα από τον τύπο της σεξουαλικής επαφής.

Share

BloggerTT

Ενημερώσου με ενα Like

Αρχειοθήκη ιστολογίου

i

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα
 

Ola-i-tipota Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates