Η έρευνα, με τη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, είχε ως αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, και σε αυτήν ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας, σε σχέση με τη χρήση διαδραστικών τεχνολογιών από τους μαθητές, είναι τα εξής:
-Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον ένα στα 10 νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Σε ένα από τα τέσσερα νηπιαγωγεία, τρία στα 10 νήπια χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ σε ένα στα 10 νηπιαγωγεία το ποσοστό των νηπίων που κάνουν χρήση του Διαδικτύου εκτός σχολείου, είναι 50%.
-Στο 10% των νηπιαγωγείων, ένα στα 10 νήπια έχει δικό του κινητό τηλέφωνο.
-Στο 14% των νηπιαγωγείων, ένα έως δύο νήπια έχουν, ήδη, προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης.
-Σε περισσότερα από τα μισά δημοτικά (56%), τουλάχιστον πέντε στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, σε ποσοστό δε 19% επί του συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, τα παιδιά που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου είναι από οκτώ έως 10 στα 10.
-Σε τρία στα 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο, με τα μισά από τα δημοτικά αυτά να ενημερώνουν για χρήση κινητού από τους μαθητές σε ποσοστά 80-90%.
-Σε δύο από 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook. Επί συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, το 1,5 στα 10 παιδιά έχει, ήδη, ένα τέτοιο προφίλ.
-Επί του συνόλου των γυμνασίων και λυκείων της χώρας που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, οι 8,8 στους 10 μαθητές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου.
-Σε σχεδόν τα μισά από τα σχολεία αυτά (47%) όλοι οι μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο και σε ποσοστό 40% οι εννέα στους 10 μαθητές διαθέτουν κινητό. Επί της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων (97%), οι επτά έως 10 μαθητές διαθέτουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.
-Στα έξι από τα 10 γυμνάσια και λύκεια της χώρας, τουλάχιστον οι επτά στους 10 μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ σε ποσοστό 73% των σχολείων, κατά μέσο όρο 6,7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook.
Τα παραπάνω στοιχεία, σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη να ασχοληθούν οι κηδεμόνες των ανήλικων χρηστών με τις διαδραστικές τεχνολογίες, έτσι ώστε γνωρίζουν τα οφέλη και τους δυνητικούς κινδύνους και να κατανοήσουν τους λόγους που ωθούν τους ανήλικους χρήστες από τόσο μικρή ηλικία στη χρήση του Διαδικτύου.
Το Κέντρο, επίσης, επισημαίνει ότι είναι σημαντικό να θέσουν οι γονείς στα παιδιά τους όρια χρήσης αυτών των τεχνολογιών από μικρή ηλικία και να εξηγήσουν με σαφήνεια το τι επιτρέπεται και τι όχι, κάνοντας έτσι το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση. Όπως τονίζει, ζητήματα όπως η χρήση ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) από ανήλικους χρήστες κάτω των 13 ετών, που απαγορεύεται ρητά από τον ίδιο τον ιστοχώρο, πρέπει άμεσα να απασχολήσουν τους γονείς.
Επίσης, το Κέντρο επισημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό να βοηθηθούν οι εκπαιδευτικοί, ώστε μέσα από εξειδικευμένες μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και τη σωστή συμπεριφορά στους εικονικούς κόσμους.
Σε αυτό το πλαίσιο, και μέσα από το μνημόνιο συνεργασίας που έχει συνάψει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με το υπουργείο Παιδείας, έχει προωθηθεί το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια», έκτασης 244 σελίδων, σε όλους τους πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς μέσω της ιστοσελίδας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου internet-safety.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου