Παράταση στην αγωνία της κοινωνίας και της αγοράς, έδωσαν οι ιδιοκτήτες των Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, καθώς μετά τις σημερινές μαραθώνιες διαπραγματεύσεις με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα και την επίσης μαραθώνια σύσκεψη που είχαν στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, οι εννέα πρόεδροι και ΓΓ των επιμέρους Ομοσπονδιών, δεν κατέστη δυνατόν να επέλθει συμφωνία και έτσι ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Τζορτζάτος, ανακοίνωσε αργά το βράδυ, ότι το θέμα της συνέχισης ή μη της απεργίας θα το πάρει η Γενική Συνέλευση, που θα συνέλθει αύριο στις 12 το μεσημέρι. Μέχρι τότε συνεχίζεται η απεργία.
Η συνάντηση του κ. Ρέππα με τους Ιδιοκτήτες άρχισε λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι, στο κτίριο που στεγάζεται το πρώην υπουργείο Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη και όχι στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, εξαιτίας της έντασης που σημειώθηκε το πρωί με τις συμπλοκές απεργών και της αστυνομίας. Η συνάντηση, στην οποία ήταν παρόντες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις έξι το απόγευμα.
Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει πως «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».
Μετά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Ιδιοκτητών, μετέβησαν στο υπουργείο Μεταφορών, στο Χολαργό, προκειμένου να κάνουν τη "μίνι" Γενική Συνέλευση, που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες, με τη συμμετοχή των εννέα συνολικά προέδρων και των αντίστοιχων Γενικών γραμματέων των Ομοσπονδιών τους και να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους.
Οι απεργοί προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό με διαφορετικό πνεύμα, έχοντας υπόψη τους δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτον ήταν η πολιτική επιστράτευση που είχε ήδη ανακοινωθεί και άρχισε να εκτελείται και το δεύτερο ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων και να μην αλλάξει ουσιαστικά τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, καθώς υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Μηχανισμό στήριξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών. Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.
Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:
- Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.
- Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.
- Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, η να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.
- Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.
- Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.
Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
Η εξέλιξη αυτή παρατείνει για ακόμη μια μέρα την αγωνία του κοινού, που δεν ξέρει ακόμη αν θα πρέπει να αναχωρήσει για τις Αυγουστιάτικες διακοπές, αλλά και των επαγγελματιών, οι οποίοι κυρίως στη νησιωτική χώρα και τα παραθεριστικά κέντρα, βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς εκτός από τα καύσιμα, παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις, ειδικότερα σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Εν τω μεταξύ, σε απόγνωση βρίσκονται και ροδακινοπαραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, που βλέπουν εδώ και τρεις μέρες η σοδειά τους να σαπίζει, αφού τα εργοστάσια χυμοποίησης και κομποστοποίησης δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης καυσίμων.
Στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε πολλά νησιά διαπιστώθηκαν εκατοντάδες ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενώ στον αέρα βρίσκεται και η κίνηση στα κάμπινγκ, καθώς κανείς δεν γνωρίζει αν θα μπορέσει να ταξιδέψει ή όχι.
Σε ότι αφορά τη διακίνηση των υγρών καυσίμων, οι απεργοί εμπόδιζαν μέχρι της 11 το πρωί τα ιδιωτικά βυτιοφόρα και τα οχήματα των εταιριών πετρελαιοειδών να φορτώσουν από τα διυλιστήρια, με αποτέλεσμα η προμήθεια των πρατηρίων να γίνεται πραγματικά με ρυθμό χελώνας.
Νωρίς το πρωί ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο Χολαργό, όπου μεταξύ άλλων προέβησαν σε ακρότητες, προπηλακίζοντας δημοσιογράφους που βρίσκονταν για να καλύψουν τα γεγονότα. Παράλληλα ήλθαν στα χέρια με τις αστυνομικές δυνάμεις που είχαν πάρει θέση από νωρίς για να αποφευχθούν επεισόδια. Οι αστυνομικοί αναγκάστηκαν σε κάποιες περιπτώσεις να κάνουν χρήση χημικών. Λίγο αργότερα ο ΓΓ της Ομοσπονδίας των Βυτιοφορέων, κ. Φάλαρης, καταδίκασε την ακραία αυτή συμπεριφορά ορισμένων θερμοκέφαλων συναδέλφων του.
Τέλος, το θέμα της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών και της επίταξης των οχημάτων τους, έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια τις αδυναμίες και την έλλειψη συντονισμού της κρατικής μηχανής. Το πρωί εστάλησαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις νομαρχίες όλης της χώρας, οι καταστάσεις με τα στοιχεία των ιδιοκτητών, προκειμένου να συνταχθούν τα φύλλα πορείας και να διανεμηθούν στους ενδιαφερόμενους. Από ορισμένες νομαρχίες διαπιστώθηκε ότι οι καταστάσεις αυτές δεν ήταν πλήρως ενημερωμένες, με αποτέλεσμα να ζητηθούν άλλες. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος και έτσι τα πρώτα φύλλα πορείας άρχισαν να παραδίδονται αργά το απόγευμα.
Ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 6.10 το απόγευμα η μαραθώνια συνάντηση, που κράτησε πάνω από τέσσερις ώρες, του υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, με τους προέδρους έξι ομοσπονδιών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το κλίμα της συνάντησης ήταν θετικό και αναμένονται οι ανακοινώσεις που θα γίνουν πλέον όχι στο σημείο της συνάντησης, που ήταν τα γραφεία του πρώην υπουργείου Δημοσίων Εργων στη Χαριλάου Τρικούπη, αλλά στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό.
Στο μεταξύ, ξεκίνησε από τις νομαρχίες η διαδικασία αποστολής των φύλλων πορείας για την επιστράτευση των βυτιοφορέων και των οχημάτων τους, προκειμένου να τροφοδοτηθεί με καύσιμα η αγορά και να αποκατασταθεί η λειτουργία της.
Σύμφωνα με δηλώσεις του νομάρχη Πειραιά, Γιάννη Μίχα, οι νομαρχίες έλαβαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τη σχετική εγκύκλιο για επιστράτευση ιδιοκτητών, οδηγών και βυτιοφόρων υγρών καυσίμων.
Ο κ. Μίχας δήλωσε ότι σε ό,τι αφορά τη περιφέρεια της δικής του αρμοδιότητας, η διαδικασία επίδοσης των φύλλων πορείας στους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσεως, θα έχει ολοκληρωθεί ως το βράδυ. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γγ της νομαρχίας Αθηνών, Νίκος Παπαθέου, σημείωσε ότι η διαδικασία συλλογής στοιχείων βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου αυτά να σταλούν στις αστυνομικές αρχές, απ΄όπου θα γίνει η διανομή των εγγράφων κλήτευσης.
Οι απεργοί, ωστόσο, παραμένουν αμετακίνητοι στα αιτήματα τους. Ο πρόεδρος του συλλογικού τους οργάνου Γιώργος Τζωρτζάτος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της μη πειθαρχίας των βυτιοφορέων στην κυβερνητική απόφαση, ακόμη και υπό την απειλή της επιβολής κυρώσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα αυστηρές, καθώς θα διωχθούν για κακούργημα με την αυτόφωρη διαδικασία.
Από το πρωί δεκάδες οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ είναι συγκεντρωμένοι έξω από το Υπουργείο Μεταφορών, εν αναμονή συνάντησης των εκπροσώπων τους με τον υπουργό Δ. Ρέππα. Προκλήθηκαν μικροεπεισόδια, καθώς οι συγκεντρωμένοι θέλησαν να μπουν στο κτήριο και εμποδίστηκαν από αστυνομικές δυνάμεις, ενώ επιτέθηκαν και κατά δημοσιογράφων.
Η συνάντηση του κ. Ρέππα με τους Ιδιοκτήτες άρχισε λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι, στο κτίριο που στεγάζεται το πρώην υπουργείο Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη και όχι στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, εξαιτίας της έντασης που σημειώθηκε το πρωί με τις συμπλοκές απεργών και της αστυνομίας. Η συνάντηση, στην οποία ήταν παρόντες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις έξι το απόγευμα.
Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει πως «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».
Μετά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Ιδιοκτητών, μετέβησαν στο υπουργείο Μεταφορών, στο Χολαργό, προκειμένου να κάνουν τη "μίνι" Γενική Συνέλευση, που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες, με τη συμμετοχή των εννέα συνολικά προέδρων και των αντίστοιχων Γενικών γραμματέων των Ομοσπονδιών τους και να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους.
Οι απεργοί προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό με διαφορετικό πνεύμα, έχοντας υπόψη τους δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτον ήταν η πολιτική επιστράτευση που είχε ήδη ανακοινωθεί και άρχισε να εκτελείται και το δεύτερο ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων και να μην αλλάξει ουσιαστικά τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, καθώς υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Μηχανισμό στήριξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών. Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.
Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:
- Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.
- Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.
- Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, η να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.
- Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.
- Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.
Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
Η εξέλιξη αυτή παρατείνει για ακόμη μια μέρα την αγωνία του κοινού, που δεν ξέρει ακόμη αν θα πρέπει να αναχωρήσει για τις Αυγουστιάτικες διακοπές, αλλά και των επαγγελματιών, οι οποίοι κυρίως στη νησιωτική χώρα και τα παραθεριστικά κέντρα, βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς εκτός από τα καύσιμα, παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις, ειδικότερα σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Εν τω μεταξύ, σε απόγνωση βρίσκονται και ροδακινοπαραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, που βλέπουν εδώ και τρεις μέρες η σοδειά τους να σαπίζει, αφού τα εργοστάσια χυμοποίησης και κομποστοποίησης δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης καυσίμων.
Στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε πολλά νησιά διαπιστώθηκαν εκατοντάδες ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενώ στον αέρα βρίσκεται και η κίνηση στα κάμπινγκ, καθώς κανείς δεν γνωρίζει αν θα μπορέσει να ταξιδέψει ή όχι.
Σε ότι αφορά τη διακίνηση των υγρών καυσίμων, οι απεργοί εμπόδιζαν μέχρι της 11 το πρωί τα ιδιωτικά βυτιοφόρα και τα οχήματα των εταιριών πετρελαιοειδών να φορτώσουν από τα διυλιστήρια, με αποτέλεσμα η προμήθεια των πρατηρίων να γίνεται πραγματικά με ρυθμό χελώνας.
Νωρίς το πρωί ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο Χολαργό, όπου μεταξύ άλλων προέβησαν σε ακρότητες, προπηλακίζοντας δημοσιογράφους που βρίσκονταν για να καλύψουν τα γεγονότα. Παράλληλα ήλθαν στα χέρια με τις αστυνομικές δυνάμεις που είχαν πάρει θέση από νωρίς για να αποφευχθούν επεισόδια. Οι αστυνομικοί αναγκάστηκαν σε κάποιες περιπτώσεις να κάνουν χρήση χημικών. Λίγο αργότερα ο ΓΓ της Ομοσπονδίας των Βυτιοφορέων, κ. Φάλαρης, καταδίκασε την ακραία αυτή συμπεριφορά ορισμένων θερμοκέφαλων συναδέλφων του.
Τέλος, το θέμα της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών και της επίταξης των οχημάτων τους, έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια τις αδυναμίες και την έλλειψη συντονισμού της κρατικής μηχανής. Το πρωί εστάλησαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις νομαρχίες όλης της χώρας, οι καταστάσεις με τα στοιχεία των ιδιοκτητών, προκειμένου να συνταχθούν τα φύλλα πορείας και να διανεμηθούν στους ενδιαφερόμενους. Από ορισμένες νομαρχίες διαπιστώθηκε ότι οι καταστάσεις αυτές δεν ήταν πλήρως ενημερωμένες, με αποτέλεσμα να ζητηθούν άλλες. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος και έτσι τα πρώτα φύλλα πορείας άρχισαν να παραδίδονται αργά το απόγευμα.
Ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 6.10 το απόγευμα η μαραθώνια συνάντηση, που κράτησε πάνω από τέσσερις ώρες, του υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, με τους προέδρους έξι ομοσπονδιών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το κλίμα της συνάντησης ήταν θετικό και αναμένονται οι ανακοινώσεις που θα γίνουν πλέον όχι στο σημείο της συνάντησης, που ήταν τα γραφεία του πρώην υπουργείου Δημοσίων Εργων στη Χαριλάου Τρικούπη, αλλά στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό.
Στο μεταξύ, ξεκίνησε από τις νομαρχίες η διαδικασία αποστολής των φύλλων πορείας για την επιστράτευση των βυτιοφορέων και των οχημάτων τους, προκειμένου να τροφοδοτηθεί με καύσιμα η αγορά και να αποκατασταθεί η λειτουργία της.
Σύμφωνα με δηλώσεις του νομάρχη Πειραιά, Γιάννη Μίχα, οι νομαρχίες έλαβαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τη σχετική εγκύκλιο για επιστράτευση ιδιοκτητών, οδηγών και βυτιοφόρων υγρών καυσίμων.
Ο κ. Μίχας δήλωσε ότι σε ό,τι αφορά τη περιφέρεια της δικής του αρμοδιότητας, η διαδικασία επίδοσης των φύλλων πορείας στους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσεως, θα έχει ολοκληρωθεί ως το βράδυ. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γγ της νομαρχίας Αθηνών, Νίκος Παπαθέου, σημείωσε ότι η διαδικασία συλλογής στοιχείων βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου αυτά να σταλούν στις αστυνομικές αρχές, απ΄όπου θα γίνει η διανομή των εγγράφων κλήτευσης.
Οι απεργοί, ωστόσο, παραμένουν αμετακίνητοι στα αιτήματα τους. Ο πρόεδρος του συλλογικού τους οργάνου Γιώργος Τζωρτζάτος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της μη πειθαρχίας των βυτιοφορέων στην κυβερνητική απόφαση, ακόμη και υπό την απειλή της επιβολής κυρώσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα αυστηρές, καθώς θα διωχθούν για κακούργημα με την αυτόφωρη διαδικασία.
Από το πρωί δεκάδες οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ είναι συγκεντρωμένοι έξω από το Υπουργείο Μεταφορών, εν αναμονή συνάντησης των εκπροσώπων τους με τον υπουργό Δ. Ρέππα. Προκλήθηκαν μικροεπεισόδια, καθώς οι συγκεντρωμένοι θέλησαν να μπουν στο κτήριο και εμποδίστηκαν από αστυνομικές δυνάμεις, ενώ επιτέθηκαν και κατά δημοσιογράφων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου